Müügipakend: mida müügipakendi loomisel arvestada?

Müügipakend mängib toote müügi suurendamisel olulist rolli. Hea müügipakend arvestab toote spetsiifika, sihtgrupi, müügiperioodi ja brändi väärtustega.

Et iga toode on erinev, sobib ka igale tootele erinev pakendilahendus.

Järgnevalt esitame kuus küsimust, millele vastuste leidmine aitab turundajal oma toote jaoks parimad pakendid tellida.

1.   Kas toote tarbija on lojaalne?

Pidevad allahindlused tekitavad klientides ootusi regulaarsete, järjest suuremate allahindluste osas. Samuti võib pidev allahindamine tekitada näiteks luksustoodete puhul olukorra, kus kliendid ostavad tooteid ainult allahindluste ajal, pikaks ajaks ette.

Kui toote tarbijate lojaalsus vajab suurendamist, investeerige rohkem pakendisse ja vähem allahindlustesse!

Müügipakend võib olla üheks võimaluseks, millega kliendilojaalsust suurendada:

  • Lisage toote müügipakendisse väike allahindluskupong, mida klient saab tulevikus kasutada
  • Muudke müügipakend või osa sellest kogutavaks – puzzletüki, erinevate pakendite või tarbijamängu näol

2.   Kas teha aasta suurim kampaania boonuspakkide või allahindlusega?

Boonuspakid pakuvad tarbijale tagasihoidlikus võtmes allahindluse või boonuse, ja võivad ärile enam kasu tuua kui suured kollased hinnasildid. Samuti on võimalik tooted boonuspakkide abil müügiperioodil paremini eristuvateks muuta.

Allahindlused töötavad alati, aga boonuspakid töötavad vähemalt sama hästi!

Boonuspakend on konservatiivne allahindlus:

  • Kasutage näiteks „25% tasuta!“, „Maksa 3 + 1 tasuta!“ ja „Pakis üllatus!“ sõnumeid
  • Tellige ilusad boonuspakendid ja planeerige nende eriväljapanekud, et lisaks olemasolevatele tarbijatele ka uute klientide tähelepanu võita või impulssoste soodustada

3.   Kas tootele sobib teemapakend?

Kui toote müügiperiood on lühike või toote müük on hooajaline, on teemapakend hea idee! Inimesed ostavad hea meelega ka tuntud kvaliteediga toodet ilusas eripakendis.

Lisaks tähelepanu võitmisele, aitab läbimõeldud eripakendiseeria ka brändi mainet kujundada.

  • Pakkuge kevadpakendeid, suvepakendeid või jõulupakendeid
  • Töötage välja temaatiliste pakendite seeria, mis ühtib brändi väärtustega
müügipakend
Pilt: Paul Townsend, Flickr, CC 2.0

4. Kas tootele sobib läbipaistev või avatud müügipakend?

Toidukauba presenteerimiseks võib parim olla läbipaistev, esmatarbekauba jaoks osaliselt avatud müügipakend.

  • Läbipaistev pakend mõjub naturaalselt ja rõhutab toote värskust
  • Läbipaistev müügipakend on suurepärane isuärataja
  • Keskenduge tugevustele: kui esmatarbekauba omapäraks on näiteks meeldiv aroom, pakkuge juba müügikohas klientidele võimalust sellest osa saada

5.   Kas olemasolev staartoode aitab turule tuua uut?

Uue toote lansseerimisel on pakendil suur roll. Lisaks uue toote pakendi välja töötamisele, võib ka vanast rasvast kasu olla.

  • Kasutage uuel tootel vana staartoote pakendi elemente
  • Looge staartootest ja uuest tootest kombineeritud eripakend
  • Lisage uue toote sooduskupong juba tuntud toodete pakenditesse

6.   Kas võimalused rist-turunduseks on olemas?

Üheks võimaluseks toote müüki suurendada on hooajalised rist-turunduskampaaniad kõrvalkaupadega. Kliendid armastavad mugavust ja tõenäoliselt on nad tänulikud, kui nende lemmiksnäkid on lemmikjoogiga mugavasse papist kohvrisse pakitud või kilepiim aeg-ajalt kannuga kokku on pakendatud, sest kann vajaski võibolla väljavahetamist!

Loodame, et nendele küsimuste vastustele mõeldes jõudsid kõik turundajad nutika müügipakendi loomisele sammukese lähemale. Meie poolt loodud müügipakendite näidetega saab tutvuda siin!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga