Pakendi muutmine – Eesti pakenditrendid 2016

Pakendi muutmine võib toote müügiedu kasvatada.

Suuremad brändid muudavad tootepakendeid tavaliselt iga viie, vahel ka juba kolme aasta järel. Mõnikord on pakendi muutmine vajalik seoses brändi uuendusega, vahel on pakendiuuenduse põhjuseks tootesarja laienemine, teinekord efektiivsema lahenduse leidmine. Pakendite uuendamisel ja uute pakendite välja töötamisel on oluline silmas pidada terviklikku riiulipilti. Võrreldes üheksakümnendatega on Eestis muutunud nii pakendid kui ka tooted. Tootevalik on läinud palju laiemaks ja ka pakendidisain on järjest läbimõeldum.

Pakendi märgatavus sõltub teistest pakenditest

Uuringute järgi teeb enamik inimesi poes ostuotsuse spontaanselt. See, kuidas tarbija pakendit tajub ja millise ostuotsuse ta langetab, sõltub lisaks pakendile endale suuresti ka kontekstist, mille foonil pakend on esitatud. See, kas klient märkab sinu turustatava toote pakendit või mitte, oleneb sellest, millised on konkurentide pakendid. Eesti 2016. aasta pakendeid ja pakkelahendusi analüüsides saame hea ülevaate selle kohta, milline pakend on meil moes ja milliseid aspekte tuleb pakendi väljatöötamisel silmas pidada, et riiulil teiste pakendite seast silma jääda.

Pakendi muutmine – tootepakendite evolutsioon Alma jogurti näitel

Alma jogurtid on eestlaste poolt armastatud alates aastast 1996. Siin on Alma metsmaasika jogurti ja Alma ahjuõuna jogurti pakendi evolutsioon viimase 20 aasta jooksul.

pakend jogurt
Foto: Alma, pildi allikas: Good News Majandus

Metsmaasikas ja ahjuõun: koostisaine lähifoto kui pakendi põhielement

Viimase 20 aasta jooksul on Alma esialgselt tume jogurtipakend muutunud järjest heledamaks. Esimeste pakendite graafiline stiil on tänaseks asendunud fotoga. Algne pakend aastal 1996 püüdis joonistustega edasi anda laiemat konteksti. Nii on kõige esimesel Alma metsmaasika jogurti pakendil kujutatud lisaks maasikataimedele ja koorele ka lepatriinut. 2016. aastaks on Alma jogurtipakendite põhielemente üks ja see on kesksel kohal – maasikas ei konkureeri enam lepatriinuga, vaid valitseb üle terve pakendi.

Kuidas jutustada lugu jogurtist?

Kui Alma metsmaasika jogurti esikpakendil kasvas maasikataim koos lepatriinuga jogurtiväljal, siis esimesel ahjuõuna jogurti pakendil ei viidanud jogurtile miski. Järgmisel pakendiseerial on jogurtit kujutatud väikeses kausis põhimaitset pakkuva komponendi ees. Kolmandal Alma jogurtipakendil katab jogurt kaks kolmandikku pakendikujundusest. Seeläbi on pakend juba heledam. Neljandal pakendil omandab jogurtipilt dünaamika – seda illustreerivad jogurtipritsmed. Jogurtile viitab metsmaasikate või ahjuõuntega täidetud joogiklaas pakendil. Ka Alma logo on neljandal pakendil õnnestunult uuendatud ja esimest korda Alma ajaloos piisavalt sümboolne, mitte liiga detailne, nagu see oli esimesel pakendil. Uuendatud liblikalogo võimaldab pakendil ka selle ringi lendlemist kujutada.

pakendiuuendus
Foto: Alma, pildi allikas: Good News Majandus

Pakendi muutmine – Alma jogurtipakendi funktsionaalsus

Neljandal pakendil on märgatav innovatsioon – pakendile on lisatud kork, mis lihtsustab toote avamist. Siiski on 2016. aasta pakendile eelnenud Alma pakendil funktsionaalsuskesksest innovatsioonist tulenevalt tekkinud ka väike aps. Nimelt pole pakend ülevalt alla vaates eristatav, mis võis muuta uue korgiga pakendi transpordi ja müügiettevalmistuse keerulisemaks. 2016. aasta Alma pakendil on viga aga parandatud – korgi kõrvale on kujundatud maasikad ja ahjuõunad, mis muudavad ka ülaltvaates pakendi eristamise lihtsaks ja kiireks.

Uus Alma jogurtipakend 2016 – lihtsus on võluv

Täna on Alma jogurtipakend selgem ja konkreetsem kui tema eelkäijad. Lähivõte maasikast ja ahjuõunast loob hetkega ettekujutuse, millega tegemist. Kui esimestel Alma ahjuõuna jogurti pakenditel võis jääda tabamatuks, millega täpselt tegemist on – kas õunte, ploomide või kollaste pallidega, siis 2016. aastal on Alma jogurtipakenditel selgelt välja toodud, mis on toote staar. Viimase kahekümne aasta jooksul on Alma jogurtipakendid läbi teinud muutumise nii disainis, kompositsioonis kui ka funktsionaalsuses. Pakendi muutmine on igati põhjendatud, sest ka maailm meie ümber on viimase kahekümne aasta jooksul oluliselt muutunud. Ja 2016. aasta Alma jogurtipakendit tunnevad, ostavad ja armastavad eestlased endiselt.

2016. aasta pakend on selge

Epiim tõi käesoleval aastal turule uutes pakendites võid ja juustud. Uusi ilusaid pakendeid kaunistavad ka Epiima uued lillekujulised logod.

pakendi muutmine
Epiim vana riivjuustu pakend, foto: Maxima
pakendi muutmine
Epiim uus riivjuustu pakend, foto Epiim

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pakendil on tootenimi selgem ja värvivalik silmatorkavam kui varem. Uus pakend võimaldab toodet piiluda samamoodi kui vana pakend, kuid seekord läbi lillekujulise aknakese, mida nimetatakse „juustulilleks“. Akna kujundus jäljendab Epiima logo. Pakendil on kvaliteedimärk ja kujundust toetavad sõnumid „EESTI FARMER“, „EESTI MEIEREI“, „EESTI PIIM“. Kodumaine sümboolika annab tarbijale kindlustunde, et tema tarbitav toode on pärit Eestis, ja seda tarbides toetab ta Eesti maaelu jätkamist.

Illustreerivate fotode valik pakenditele

Kui vanal pakendil oli illustreerivana kujutatud fotot riivjuustust – kusjuures, riivjuustust äratuntava pildi saamine on väljakutse ka kogenud fotograafile – siis uuel pakendil loob visiooni juustuvõileib. Võileiva näol on tegemist riivjuustukuhilast palju piiritletuma ja tugevama sümboliga. Pakendiuuenduse tugevuseks võib pidada ka seda, et kõik üleliigne on pakendilt kadunud, värv on sügavam ja üldmulje on kvaliteetne.

Pakendil töötab tugev sümboolika

Epiima riivjuustu pakendil olev läbipaistev osa kujutab päikest, lahti lõigatud pitsat, lilleõit või sektoriteks jagatud geomeetrilist kujundit ehk juustulille. Vene juustu pakendil olev läbipaistev osa kujutab balalaikat või kolmnurka. Tugeva sümboolika kasutamine on oluline.

pakendimuudatus
Epiima Vene juustu pakend

Toote põhiolemust väljendav pakendikujundus

Epiima suitsujuustude sari on suurepärane näide pakendist, mille kujundus annab edasi toote põhiolemust. Suitsujuustude sarja tooted loovad ka visuaalselt suitsuse mulje.

pakendimuudatus
Lepasuitsu Eesti Juustu pakend, Epiim

Sellel pakendil on erilised just detailid. Pakendikujundus on kergelt hallikas, pakendiillustratsioonid kujutavad leppa. Kvaliteedimärgi kasutamine on kindla peale minek – lepasuitsu juustu pakendil on kvaliteedimärke kaks, millest üks on lepalaastu suitsu kvaliteedimärk. Tootenimi on selge, värv haarav. Nii et kui suitsujuustu isu on suur, võidavad Epiima uued suitsust põhiolemust ja kvaliteeti väljendavad suitsujuustupakendid igal juhul ostja tähelepanu.

Keskkonnasõbralik pakend kogub aina enam populaarsust

purepak-pakend
Pure-Pak® Sense
uus pakend
Farmi jogurtipakendid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Farmi on Balti riikide hulgas esimene, kes tõi turule uuendusliku Pure-Pak® Sense jogurtipakendi, mis eristub oma säästlike omaduste poolest. Uus jogurtipakk on väga praktiline ja detailideni viimistletud: selle kumerad ääred ei lõhu söögikraami kojutoomisel kilekotti. Kui tavaliselt jääb pakendisse ikka veidi jogurtit, siis Pure-Pak® Sense pakendi küljel on jooned, mis hõlbustavad pakendi voltimist ja sellest 99% sisu täielikku väljapigistamist. Samuti on pakendi korgiava tavapärasest suurem. See võimaldab vähendada toidujäätmete teket ja samuti võtab jäätmete hulgas vähem ruumi. Pakendi teevad kasutusmugavamaks ja käepärasemaks külgedel olevad presslained, mis takistavad libisemist.

Millised pakendid eestlastele 2016. aastal meeldivad?

Nagu eelpool kirjeldatud näidetest järeldada võime, on 2016. aastal turule toodud lihtsamaid, selgemaid ja tugevamate sümbolitega pakendeid. Värvid on puhtad ja kirkad, tekstid suured ja fondid selged. Alma pakenditel tõmbavad tähelepanu utreeritud koostisosad, Epiima pakendite sümboolika seostub geomeetriaga. Keskkonnasõbralikkus on iga aastaga üha enam moes, nii on valikusse lisandunud ka arvukalt keskkonnasõbralikke pakendeid.

Kui sul seisab ees pakendi muutmine, siis võta ühendust meie pakendimeeskonnaga ja lepi kokku pakendikonsultatsioon. Saame tänu oma pikaajalistele kogemustele pakendivaldkonnas ja kaasaegsetele teadmistele pakenditrendide kohta sulle pakendi välja töötamisel abiks olla. Päringu saad saata meile siit!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga