Milline pakend annab parimad tulemused?

Pakend on müügiedu saavutamisel ja hoidmisel oluline turundustööriist. Edukas pakendiuuendus võib tõsta toote läbimüüki kuni 20%.Kliendi vajadustega arvestav erikomplekti pakend võib suurendada väheliikuvate toodete müüki.  Kampaaniapakend võib kampaania tulemusi veelgi võimendada. Tootele või kampaaniale on hea mõte tellida strateegiline pakend, et müügipotentsiaali maksimaalselt ära kasutada. Mida kõike pakendi planeerimisel silmas pidada, saad lugeda siit.

Pakendiuuendus võib anda paremaid tulemusi kui telereklaam

Pakendiuuendus on väga oluline otsus. Edukas pakendiuuendus võib toote läbimüüki 20% suurendada. Ebaõnnestunud pakendiuuendus võib aga kaasa tuua müügikao või brändikuvandi nõrgenemise.

Pakendit on mõtet uuendada järgmistel juhtudel.

  • Tootega sisenetakse uutele turgudele

Sama pakendiga on võimatu Soomes ja Saudi-Araabias samaväärset müügiedu saavutada. Igas regioonis on populaarsed veidi erinevad pakendid. Pakendi edukuse kujunemisel mängivad rolli kultuurikontekst, kõige populaarsemate brändide pakendid,  tüüpilise müügikoha ülesehitus ja klientide ootused pakendi funktsionaalsusele.

  • Toote olemus või põhikoostis on muutunud

Ulatuslikud tooteuuendused on hea võimalus ka pakendi uuendamiseks. Tootearendus ja pakendi arendus võiksid käia käsikäes. Uute funktsionaalsustega pakendi reklaamimine võimaldab ka tooteuuenduse sõnumit võimendada.

  • Tootesari laieneb

Kui üks toode on teistest sama tootja toodetest tunduvalt parem müügiartikkel, on mõistlik staartoote pakendielemente ka teiste toodete müügiedu nimel maksimaalselt ära kasutada. Üheks võimaluseks on tootesarja pakendite ühtlustamine just staartoote pakendikontseptsiooni põhjal. Samuti on mõistlik pakendit uuendada siis, kui esialgselt planeeritud üksiktootest saab tootesari. Pakendid peavad ka kõrvuti riiulis asetsedes head välja nägema.

  • Kliendiprofiil on muutunud

Kui kliendiuuringute tulemustest võib järeldada, et tootepakendi sõnum või pakendi välimus ei ühti enam muutnud kliendiprofiili eelistustega, on õige aeg uus pakend tellida. Kui brändi üleüldine tuntus on kasvanud, võib olla parim lahendus suurem ja silmatorkavam logo pakendil. Kui nooruses iseendale jäätist ostnud isa ostab nüüd sama jäätist oma lastele, võib olla hea idee 20-aasta tagune pakend uues kuues tagasi tuua.

Milline pakend tellida?

„Milline pakend tellida?“ on sama hea küsimus kui „Mida homme selga panna?“. Nagu sobiva riietuse valimiselgi, tuleb ka pakendi tellimisel arvesse võtta seda, kes pakendit vaatab, millist muljet vaatajale soovitakse jätta, mil määral peaks pakend väljendama toote sisu, millistes tingimustes leiab aset toote teekond ja kuidas pakend toodet toetama või täiustama peaks.

Pakendi tellimisel tuleks kindlasti silmas pidada järgmist:

 

Lihtne ja selge pakend

Laminaadiga pakendid
Eesti Pagari lihtne ja selge piparkoogitaigna pakend (BIP)

Kui klient kaupa valib, otsib ta pakendilt infot selle kohta, millise tootega on tegemist ja kes on tootja. Toote nimi on kõige olulisem. Klient peab võimalikult kiiresti aru saama, millise tootega tegu on. Seejärel vaatab ta brändi. Kui bränd on tuntud, võib ka logo paigutada suurelt pakendi kesksele kohale, kuid brändinimi ei tohiks tõmmata tähelepanu toote nimelt.

 

 

 

Aus pakend

naljakas pakend
Hacksteaksi tootepakend – Humor Sharing

Kui pakendil on kujutatud tootepilti, peaks see pilt ka toote tegelikule välimusele vastama. Kui pakendil on kirjas „Värske“, peaks toode igal juhul värske olema. Kui pakend loob kliendile ootused, millele toode vastata ei suuda, ostab klient seda toodet ainult ühe korra. Samuti võib asja ilustamine kahju teha kaubamärgi mainele.

 

Pakend tooteriiulil

riiulipakend
Foto: Anthony Albright (CC BY-SA 2.0)

Pakendi loomisel tuleb arvestada ka seda, et tooted riiulil omavahel sobiksid ja üksteisega ei konkureeriks. Pakendi planeerimisel tuleb arvesse võtta, kas pakendid hakkavad paiknema riiulil kõrvuti või üksteise all ja milliste konkureerivate toodete vahele või kõrvale need on asetatud. Silmas tuleks pidada, et tootepakendid looks ühtse süsteemi, brändiala või väärtuskogumi.

 

 

Pakend ja tootesarja laiendamine

pakendi roll turunduses
What the Fruit šokolaadipakendid (BIP)

Pakendikontseptsioon peaks olema jätkusuutlik ja silmas pidama ka seda, et tulevikus võib olla vaja tootesarja tooteid lisada või alabrände luua. Seega tuleks pakendikontseptsioon jätta avatuks, et edu korral seda lõpmatuseni laiendada või see hoopiski katusbrändiks kujundada.

 

 

 

Praktiline pakend

Topsihoidjad
Kaasaskantav topsihoidja (BIP)

Hea pakendilahendus astub sammu oma kliendile vastu. Parim pakend teeb õige toote valimise, transportimise, avamise ja kasutuskogemuse mugavamaks. Pakendi loomisel tuleks kõik need aspektid põhjalikult läbi kaaluda. Turul on palju pakkujaid – konkurentide ees aitab edu saavutada tähelepanelikkus oma kliendi suhtes. Tule turule pakendiga, mis aitab toote kaasaskandmise või tarbimise võimalikult meeldivaks muuta.

 

 

Eristuv pakend

Toidupakendid
Eristuv šokolaadipakend (BIP)

Omapära ja iseloom on edukate brändide alustalad. Nii ka populaarsete pakendite puhul. Silma jäämiseks peab pakendilahendus eristuma. Hästi eristuva pakendi loomiseks tuleks vaadata turul kehtivaid reegleid. Kui tegevusala tootepakendid kasutavad fotot, saab eristuda joonispilte kasutades. Kui konkureerivad pakendid kasutavad horisontaalset pakendikujundust, võib eristuda vertikaalset kujundust kasutades. Kui teiste pakendid on moodsad, tasub omapärana valida retropakend. Kui levinud on valged pakendid, telli tume pakend.

 

 

Laena populaarsetelt pakenditelt parim (Aldi pakendistrateegia)

Originaalse pakendiga teistest eristumine on üheks võimaluseks, mis võib toote müügiedule kaasa aidata. Teine võimalus on pakendite edulugusid kopeerida.

Aldi on USAs, Euroopas ja Austraalias tegutsev sooduspoodide kett. Vastuolulise mainega sooduspood, kellele on ette heidetud ka ebakvaliteetsete toodete turustamist, võitis aastatel 2012–2013 Suurbritannias Aasta Supermarketi ja Aasta Toidupoe auhinna. Aldi käive on Suurbritannias alates 2012. aastast tõusnud iga aastaga vähemalt 30% ja ettevõte teenib vähemalt 250 miljonit naela kasumit aastas.

Aldi üheks eduteguriks võib pidada seda, et tema tootepakendid on tuntud toodetega äravahetamiseni sarnased, kuid tavaliselt mitu korda soodsamad.

Jäätisepakendid

jäätisepakend
Gianni’s Cheeky Monkey Ice Cream (Aldi) – mysupermarket.co.uk 
jäätisepakendid
Ben & Jerry’s Chunky Monkey Ice Cream – mysupermarket.co.uk 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hommikuhelveste pakendid

hommikuhelveste pakend
Choco Rice pakend (Aldi)mysupermarket.co.uk   
hommikuhelveste pakend
Choco Pops pakend (Kellogs) – Kellogs.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nuudlipakendid

nuudlipakend
Snack Noodle (Aldi) – mysupermarket.co.uk  
nuudlipakendid
Pot Noodle (Unilever) – Kellogs.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaasaegsed uuringud, mis inimeste silmade liikumist mõõdavad (eye-tracking studies), kinnitavad, et pealiskaudsel vaatlusel valib inimene kõige tuttavama moega pakendi. Lemmiktootest tunduvalt soodsam tuttava välimusega pakend võib kiiresti liikuvate kaupade (FMCG) sektoris olla kõige parem pakendilahendus.

 

Kampaaniapakend või eripakend loob võimaluse pakendi testimiseks turutingimustes

Pakendi väljatöötamisel tuleks kõiki eelnimetatud aspekte silmas pidada.

Uue pakendi loomisel katsetatakse väikestes fookusgruppides, kuidas pakend töötab. Lisaks sellele on pakendiuuendusele eelnev pakendi testimine kampaaniapakendi või eripakendi vormis nutikas võimalus, kuidas laiemalt sihtrühmalt uuele pakendile tagasisidet saada.

Läbimõeldud kampaaniapakend või eripakkumise pakend aitab niikuinii toote müügiedu suurendada. Erinevaid pakendilahendusi regulaarselt katsetades õpib tootemeeskond selle kohta väga palju, millised pakendid ühe või teise toote puhul populaarsemaks osutuvad, millised pakendid millises müügikohas paremini toimivad ja milline on klientide poolt enam eelistatud pakendite funktsionaalsus.

PackWell Estonia: tööta pakendilahendus välja koos pakendiekspertidega

Packwellis töötavad pakendiala eksperdid, kes on kliendile partneriks pakendiidee leidmisest kuni valmis pakendite kohaletoimetamiseni.

  • Uue pakendi loomine algab toote- ja turuanalüüsist.
  • Seejärel lepime kokku pakendite eelarve. Pakendi hind on üldjuhul 2–3% tootehinnast.
  • Töötame välja pakendiidee, valime sobivaimad materjalid ja paneme paika pakendi disaini. Leiame tasakaalu originaalse pakendidisaini ja sihtrühmale harjumuspärase kujunduse vahel.
  • Testime uut pakendilahendust väiksemas või suuremas kontrollgrupis.
  • Korraldame pakendite tootmise, järeltöötluse ja saadame pakendid sihtkohta.

Päringu müügipakendi, kampaaniapakendi või eripakendi tellimiseks saab saata meile siit!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga